پروتز

پروتز گونه چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا پروتز گونه، که یکی از جراحی‌های زیبایی پر طرفدار و روی بورس است را به شما معرفی کنیم. همه ما می‌دانیم که گیرایی و جذابیت چهره، به تناسب تک تک اجزای صورت بستگی دارد. لاغری صورت، چین و چروک و افتادگی گونه می‌تواند چهره شما را پیر و خسته نشان دهد و نشاط و زیبایی شما را پنهان کند. گاهی هم وراثت یا درگیری با بیماری می‌تواند منجر به از دست رفتن حجم گونه‌ها و گودی و افتادگی آن‌ها شود. برای جبران زیبایی از دست رفته، گاهی تزریق ژل یا چربی، جراحی استخوان گونه و گاهی هم کاشت گونه، می‌تواند راه حل مناسبی باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعت بیشتر درباره پرکردن ناحیه گونه به کمک فیلر، به مقالات تزریق ژل  و تزریق چربی مراجعه کنید. و برای آشنایی بیشتر با پروتز گونه در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مفهوم پروتز گونه

برجستگی استخوان از زیر چشم تا خط افقی متقارن با پایین گوش، گونه نام دارد. این ناحیه صورت، از پَدهای چربی، غُدد و بافت‌های ماهیچه‌ای تشکیل شده است. ممکن است بعضی از افراد به طور مادرزادی گونه‌های کوچکی داشته باشند؛ یا این که با افزایش سن، ورزش‌های سنگین یا بیماری باعث از دست رفتن حجم گونه‌ها و افتادگی آنها به همراه ایجاد چین و چروک در این نقطه صورت شده است. اگر شما قصد برطرف‌کردن نقص‌های صورت و اصلاح فرم گونه‌هایتان را دارید، می‌توانید از یک جلسه مشاوره رایگان قبل از هر اقدامی بهره‌مند شوید؛ تا با توجه به سلیقه و نیازتان، پزشک یکی از راه‌های افزایش حجم گونه و لیفت صورت را به شما پیشنهاد کند. کاشت گونه با جای‌گذاری پروتز، یک راه‌حل دائمی برای داشتن گونه‌های برجسته و جذاب است که می‌تواند به شما در افزایش جذابیت‌تان کمک بسیار زیادی کند. پروتز گونه نوعی جراحی پلاستیک دائمی می‌باشد. در روند این عمل زیبایی پزشک با توجه به فرم صورت مراجعه کننده، یکی از روش‌های جای‌گذاری ایمپلنت که مناسب با شکل اجزای دیگر صورت است و باعث تناسب میان اعضای چهره و جذابیت بیشتر آن می‌شود، استفاده می‌کند. سپس با استفاده از روش بی حسی موضعی یا بیهوشی، جراحت کوچکی زیر چشم، از خط رویش مو (کنار گوش‌ها) یا از داخل حفره دهانی (بافت نرم داخل دهان) ایمپلنت را وارد ناحیه گونه می‌کند و پس از جای‌گیری پروتز در موضع شکاف را بخیه می‌زند.

چرا پروتز گونه؟

برجستگی گونه‌ها، در جذابیت و کانتورینگ صورت بسیار تأثیرگذار است. شاید برایتان پیش آمده باشد که با نگاه‌کردن در آینه از فرم صورتتان رضایت نداشته باشید و صاف بودن گونه‌ها از نیم‌رخ، یا افتادگی و چروک‌شدن آن‌ها، جلوه‌ای ناخوشایند به چهره شما داده باشد. همچنین فرو رفتگی گونه‌ها می‌تواند گیرایی چشم‌ها و دیگر اعضای صورت شما را پنهان کند. برای رفع این مشکل، راه حل دائمی وجود دارد؛ شما می‌توانید تنها، با سپری شدن 30 تا 90 دقیقه و کاشت پروتز، به صورتی زیبا با خط گونه‌های برجسته دست پیدا کنید. کاشت گونه علاوه بر پرکردن ناحیه فرورفته بین خط گونه تا زیر چشم، باعث لیفت‌شدن صورت و جوان‌تر نشان دادن چهره شما می‌شود. کاشت گونه می‌تواند به همراه عمل‌های زیبایی دیگری مانند جراحی بوکال فت، لیفت صورت و … . انجام شود. شما با کاشت ایمپلنت در گونه‌ها می‌توانید صورت مدلینگ و زاویه‌دار و بسیار جذابی داشته باشید.

پروتز گونه

انواع روش‌های پروتز گونه

فرم صورت افراد، با یکدیگر متفاوت است. ممکن است شخصی صورت گِردی داشته باشد. یا اینکه شکل صورت برخی اشخاص مثلثی، قلبی شکل یا مربعی باشد. بدیهی است که اَشکال مختلف صورت، برای برطرف‌کردن نقص‌هایشان، تکنیک‌های متفاوتی هم نیاز دارند. گونه‌ها، که یکی از اصلی‌ترین نقاط صورت هستند و در جذابیت چهره بسیار نقش دارند، به سه روش، قابل اصلاح و کاشت پروتز هستند.

✔️مالار

در این روش، پزشک جراح پلاستیک، پروتز را دقیقاً روی استخوان گونه شما قرار می‌دهد. این شیوه، می‌تواند گونه‌های شما را برجسته کند و زیبایی و جوانی به صورتتان ببخشید.

✔️ساب مالار

جای‌گذاری ایمپلنت (پروتز) زیر استخوان گونه‌ها مناسب افراد با صورت لاغر است. این روش باعث لیفت صورت و پرکردن حجم گونه‌ها می‌شود.

✔️ترکیبی

ادغام روش‌های کاشت ایمپلنت در ناحیه گونه، باعث لیفت صورت، پرکردن نواحی خالی و برجستگی گونه‌ها می‌شود. که از ترکیب پروتز گونه و ساب مالار برای بهبود ظاهری چهره و رفع فرورفتگی گونه‌ها استفاده می‌شود.

جنس پروتز گونه

برای افزایش حجم و برجستگی گونه، استفاده از انواع پرکننده و فیلرها مانند ژل (هیالورونیک اسید، هیدروکسید آپاتیت کلسیم و …) یا چربی‌های استخراج‌شده از بدن خود فرد می‌تواند راه‌حل سریع ولی موقت باشد. برای برطرف‌کردن ناهنجاری صورت در ناحیه گونه‌ها، به همراه افزایش حجم و لیفت صورت به شکل دائمی، استفاده از ایمپلنت‌هایی با جنس سیلیکون که بسیار انعطاف پذیر و سازگار با بدن هستند استفاده می‌شود. این پروتزها بعد از قرارگیری در محل مورد نظر و سپری‌شدن چند ماه، در جای خود ثابت و با بدن سازگار می‌شوند. از دلایل محبوبیت استفاده از سیلیکون جامد در ساخت ایمپلنت‌های کاشت گونه نسبت به مواد دیگر مانند پلی اتیلن، ساختار نرم و قابل انعطاف آن با شکل مناسب است که ظاهر بسیار طبیعی دارد. همچنین، هنگام خروج پروتز از گونه، یا تعویض آن، اگر ایمپلنت سیلیکونی باشد، پروسه تخلیه آن راحت‌تر است. البته گاهی اوقات بعضی از پروتزهای گونه، با توجه به نوع جراحی، به استخوان گونه پیچ می‌شوند که پین‌هایی از جنس تیتانیوم، به ساختار ایمپلنت‌ها اضافه می‌شوند.

بهترین پزشکان پروتز گونه در تهران

گونه‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا چهره هستند که در شکل‌گیری صورت شما نقش برجسته‌ای دارند. برای رفع عیب‌های صورت و پرکردن نواحی فرورفته حتما باید توسط بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه کنید. به زیباجویانی که قصد پروتز گونه دارند توصیه می‌کنیم که برای انجام دادن این کار حتما به پزشکان جراحی که سابقه درخشانی در کاشت ایمپلنت دارند مراجعه کنید؛ زیرا در نظر نگرفتن این موارد می‌تواند نارضایتی و حتی عدم تقارن در دو طرف صورت شود. یا این که افتادگی گونه‌ها را به همراه داشته باشد.

بنابراین، بهتر است برای کاهش خطرات و احتمال تخلیه پروتز گونه، به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید. مجموعه ما با معرفی و ارائه لیستی از بهترین دکتر پروتز گونه در تهران، در کنار شماست تا بتوانید با داشتن چهره جذاب و گونه‌های برجسته، از زیبایی خود لذت ببرید.

بهترین کلینیک های پروتز گونه در تهران

انجام روش‌های زیبایی در بهترین کلینیک‌های جراحی زیبایی که از جدیدترین متُدهای روز استفاده می‌کنند، روشی مطمئن برای رسیدن به چهره ایده‌آل و کانتورینگ است. در واقع، با مراجعه به کلینیک‌هایی که از امکانات و تجهیزات پیشرفته برخوردارند و همچنین، از تجربه بهترین پزشکان برای ارائه خدمات کاشت ایمپلنت و پروتز گونه بهره می‌برند، می‌تواند تضمین‌کننده سلامت و زیبایی شما باشد. مجموعه پزشکی ما با بهترین کلینیک پروتز گونه در تهران، انتخاب مناسب‌ترین کلینیک‌ها با هزینه‌های منصفانه را برای شما آسان کرده است. می‌توانید به راحتی به لیستی از معتبرترین کلینیک‌ها دسترسی داشته باشید.

بهترین پزشکان و کلینیک های پروتز گونه در ایران

بهترین پزشکان و کلینیک های پروتز گونه در ایران

ما برای آن دسته از عزیزانی که در تهران سکونت ندارند، یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانند برای انجام خدمات زیبایی به این شهر بیایند، لیستی از بهترین جراحان پروتز گونه در ایران و بهترین کلینیک کاشت ایمپلنت در ایران را بعد از بررسی‌های دقیق تهیه و ارائه کرده‌ایم. می‌توانید با مراجعه به این مقالات و استفاده از لیست تفکیک‌شده بر اساس شهرهای ایران، با توجه به محل زندگی خود نزدیکترین، برترین و خوشنام‌ترین پزشکان و کلینیک‌های کاشت گونه را انتخاب کنید.

مزایا

بدیهی است که هر اقدام و عمل زیبایی، تأثیر مثبتی روی چهره شما می‌گذارد. از مزایای پروتز گونه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

✅ ماندگاری دائمی.

✅ ظاهر طبیعی و شیک.

✅ کاهش گودی زیر چشم‌ها.

✅ برطرف کردن افتادگی و لیفت صورت.

✅ کاهش چین و جروک و افزایش شادابی پوست.

✅ افزایش برجستگی گونه‌ها و کانتورینگ جذاب در صورت.

✅ با کاشت دائمی گونه، تناسب بین اجزای صورت شما برقرار می‌شود.

✅ پروتز گونه یک عمل سریع و سرپایی است که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

معایب

پروتز گونه، با کاشت ایمپلنت‌های مخصوص می‌تواند عیب‌هایی به دنبال داشته باشد. البته مراجعه به پزشک ماهر و مراکز معتبر، احتمال وقوع عیب‌های این جراحی را کاهش داده یا در صورت وقوع، آنها را برطرف کند. این معایب می‌توانند شامل موارد زیر شوند.

❌ عوارض بعد از بیهوشی (در صورت استفاده از روش بیهوشی)

❌ آسیب رساندن به عصب‌های بینایی یا حرکتی در صورت.

❌ بروز حساسیت به ایمپلنت کاشته شده.

❌ خونریزی در محل کاشت ایمپلنت.

❌ جابه جایی و حرکت کردن پروتز.

❌ آسیب به ماهیچه‌های صورت.

❌ عدم تقارن در دو طرف صورت.

❌ ترومبوز عمیق وریدی.

مراقبت‌های قبل از پروتز گونه

🩹 تمام سوابق پزشکی خود را با پزشکتان درمیان بگذارید.

🩹 حداقل یک ماه، از مصرف دخانیات خودداری کنید.

🩹 حداقل 8ساعت، نباید نوشیدنی یا خوراکی میل کنید.

🩹 حداقل از یک هفته، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.

🩹 شب قبل از جراحی کاشت گونه استراحت کامل داشته باشید و غذای سبک میل کنید.

🩹 بهتر است قبل از جلسه کاشت ایمپلنت، انتظارات خود را با پزشک جراح مطرح کنید.

🩹 آقایانی که قصد کاشت ایمپلنت گونه دارند، باید روز قبل از جراحی صورتشان را اصلاح کنند.

🩹 خانم‌ها هنگام مراجعه به کلینیک، صورتشان باید بدون هیچ آرایشی باشد.

🩹 قبل از عمل کاشت استحمام کنید. چرا که پس از عمل تا چند روز نباید آب با ناحیه جراحی شده تماس داشته باشد.

🩹 استفاده از مشروبات الکلی یا نوشیدنی‌هایی با مقدار زیاد کافئین حداقل دو هفته قبل از کاشت ایمپلنت گونه، باید متوقف شوند.

مراقبت‌های قبل از پروتز گونه

مراقبت‌های بعد از پروتز گونه

🩹 برای کاهش تورم و کبودی، استفاده از کمپرس سرد مؤثر است.

🩹 حتما نسخه پزشک و داروهای تجویز شده را تا پایان دوره، مو به مو اجرا کنید.

🩹 بهتر است تا دو ماه از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین  اجتناب کنید.

🩹 هنگام خواب سرتان را بالاتر از سایر اعضای بدن قرار دهید و به پشت بخوابید؛ هرگز روی صورت نخوابید.

🩹 بهتر است حداقل تا یک هفته بعد از جراحی کاشت گونه، از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

🩹 تا دو هفته بهتر است حرکات شدید صورت مثل خندیدن، صحبت کردن و غذا خوردنتان را کنترل کنید.

🩹 پانسمان ناحیه جراحی شده مطابق با دستور پزشک تا حدود زیادی خطر ابتلا به عفونت و آسیب به گونه‌ها را کاهش می‌دهد.

🩹 اگر برش ورود ایمپلنت به گونه‌هایتان، زیر چشم‌ها ایجادشده باشد، استفاده از قطره‌های استریل‌کننده چشم را به شما توصیه می‌کنیم.

🩹 اگر شکاف ایجاد شده برای کاشت ایمپلنت داخل دهانتان باشد، بهتر است تا یک هفته از غذاهای نرم یا میکس‌شده استفاده کنید؛ همچنین پس از هر بار خوردن یا نوشیدن دهانتان را با مایع مخصوص شست و شو دهید.

عوارض پروتز گونه

⚠️در صورت حساسیت جدی به ایمپلنت‌های کاشته شده در گونه، نیاز به خارج کردن آنها از ناحیه گونه است.

⚠️در صورتی که شکاف ورود پروتز، از ناحیه خارجی ایجادشده باشد، می‌تواند اسکار از خود به جا بگذارد.

⚠️ممکن شما تا یک هفته بعد از پروتز گونه شما احساس درد در ناحیه جراحی شده داشته باشید.

⚠️امکان نارضایتی از نتیجه و دیدن حجم کم اضافه شده به گونه‌ها.

⚠️تورم و کبودی یا هِماتوم پس از پروتز گونه.

⚠️التهاب و عفونت.

کلام آخر

پروتز گونه، جراحی زیبایی دائمی است که برای رفع عیب‌های صورت و گودی گونه‌ها به صورت دائمی انجام می‌شود. این عمل زیبایی توسط جراح پلاستیک با واردکردن ایمپلنت‌ها به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هرکدام از روش‌ها متناسب با شرایط زیباجو در نظر گرفته می‌شوند. در کنار کاشت ایمپلنت در ناحیه گونه، می‌توانیم عمل‌های زیبایی دیگری مثل تخلیه چربی بوکال، یا لیفت صورت را انجام دهیم. پروتز گونه منجر به کانتورینگ و برجسته‌کردن صورت می‌شود و ظاهر بسیار جذاب و دلفریبی برای شما به ارمغان می‌آورد. البته شما باید در انتخاب پزشک خود بسیار دقت به خرج بدهید تا بعد از پروتز تناسب بین دو طرف و تناسب بین اجزا صورتتان برقرار باشد.

نظرات در مورد پروتز گونه

از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودیم بسیار سپاس‌گذاریم. حال اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده، می‌توانید آنرا در همین قسمت مطرح کنید تا کارشناسان ما کمتر از 24 ساعت به آنها پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه انجام این جراحی را داشته‌اید با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. الو پزشک به همراه مجموعه دکتر گویا بصورت 24 ساعته با مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا