تزریق

تزریق چربی چیست؟

گاهی ممکن است که به طور مادرزادی لب‌ها، چانه، گونه یا هر عضو دیگری در چهره شما، متناسب با فرم صورتتان نباشد و این موضوع باعث شده تا از دیدن خودتان در آینه احساس خوبی نداشته باشید. یا این که یا افزایش سن و مشکلات روحی و استرس، به پوست صورت و اندام شما آسیب واردکرده و بدنتان شادابی و نشاط خود را از دست داده؛ با کاهش تولید کلاژن و چربی، برجستگی‌های نقاط مختلف بدن تحلیل می‌روند و پوست دچار افتادگی همراه با چین و چروک می‌شود. اگر شما هم با از دست‌دادن زیبایی صورت و اندام، اعتماد به نفس و شادمانی‌تان را از دست دادید، تزریق چربی می‌تواند جبران زیبایی از دست رفته و آثار پیری، یا هر مشکلی که دشمن جذابیت شما است، به همراه داشته باشد!

مفهوم تزریق چربی

چربی، نوعی فیلر طبیعی محسوب می‌شود. تزریق، از شیوه‌های جراحی زیبایی است که به عنوان روش نیمه تهاجمی شناخته می‌شود. برای انجام دادن این روش، حتماً باید به کلینیک معتبر مراجعه کنید. این پروسه در سه مرحله توسط پزشک زیبایی انجام می‌شود. او ابتدا ناحیه اهداکننده در بدن شما را انتخاب می‌کند؛ پس از ضدعفونی و استریل کردن نقطه مورد نظر، با روش لیپوساکشن یا روش‌های دیگری مثل بادی جت، به مقدار مورد نیاز چربی از بدن استخراج می‌کند. سپس با خالص‌سازی چربی و قرار دادن آن در ساتریفیوژ، فیلر را آماده کرده و چربی بدن فرد پس از تصفیه‌شدن، به نقاط مورد نظر منتقل می‌شود. با توجه به این که زیباجو هنگام استفاده از این روش، چربی بدن خودش را در نقطه دیگری استفاده می‌کند، سلول‌های ناحیه تزریق شده شروع به فعالیت و بازسازی می‌کنند. در ضمن ماندگاری این روش به دلیلِ آشنایی سلول‌های بدن با این فیلر طبیعی، بیشتر از روش‌های دیگر تزریق است. به علاوه، خطرات و عوارض کمتری از سایر روش‌های افزایش سایز اندام به همراه کاهش چین و چروک صورت و بدن دارد. همچنین، بلافاصله پس از اتمام جلسه مشهود و قابل دیدن است.

تزریق چربی برای اصلاح شکل و افزایش سایز اندام‌هایی مثل سینه و باسن گزینه مناسبی است. به علاوه از این روش برای کانتورینگ صورت (زاویه سازی)، اصلاح فُرم لب‌ها، افزایش حجم گونه‌ها و پرکردن نواحی فرو رفته صورت، به همراه محوسازی خطوط عمیق و چروک‌های پوست استفاده می‌شود.

چرا تزریق چربی؟

می‌دانیم که از این ماده، برای پرکردن خطوط عمیق پوست و فرو رفتگی‌های صورت و بدن به کار می‌رود. این روش به دلیل استفاده از بدن شخص مراجعه‌کننده، التهابات و عوارض کمی دارد. و مانند فیلر عمل می‌کند، نقطه مورد نظر که به آن منتقل می‌شود، پر شده و بالا می‌آید. در نتیجه افزایش حجم، کشیده‌شدن پوست و رفع چروک‌ها را به دنبال دارد، از طرفی، چربی به عنوان بافت زنده بدن، باعث تحریک و افزایش کارکرد سلول‌هایی که در ناحیه تزریق قرار دارند می‌شود. این افزایش متابولیسم به جوان‌شدن سلول‌ها و بافت بدن، منجر می‌شود. پیوند چربی که معمولا از شکم، پهلو، ران‌ها یا بازو زیباجو استخراج می‌شوند، با حساسیت بسیار کمی همراه است؛ دوام و ماندگاری بیشتری از ژل و فیلرهای مصنوعی دارد. دوره نقاهت این روش کوتاه است و عوارض این روش، تنها به دلیل نیمه تهاجمی بودن آن برای خروج چربی‌ها از بدن می‌باشد. البته امکان تزریق چربی به تمام نقاط صورت و بدن، باعث محبوبیت این روش شده است. افزایش حجم سینه و باسن، ران پا و اندام‌های صورت با چربی استخراج شده از بدن، روش مطمئن، ماندگار و کم خطری است.

روش‌های استخراج چربی

با لیپوساکشن: در متداول‌ترین شیوه تزریق، پس از خروج چربی از ناحیه اهداکننده (معمولاً شکم و پهلو) به کمک سُرنگ، آنرا تصفیه و خالص‌سازی کرده و ذرات ریز را به نقطه مورد نظر وارد می‌کنند.

با روش بادی جت: استفاده از دستگاه بادی جت، فشار آبِ زیادی به بدن وارد می‌کند. این امر باعث جدا شدن سلول‌های چربی و تسهیل خروج آن‌ها از بدن، با کمترین آسیب رساندن به نقاط اطراف ناحیه اهدا کننده می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر شما لاغر اندام هستید و امکان استفاده از روش‌های لاغری موضعی استخراج برایتان وجود ندارد، پزشک با توجه به ساختار بدنتان، قسمتی که بیشترین چربی متمرکز را دارد، برای استخراج انتخاب می‌کند.

روش‌های استخراج چربی

روش‌های تزریق چربی

معمولا به دو روش انجام می‌شود. مقدار اندازه آن، بر اساس یِکای اندازه‌گیری سی سی (cc) محاسبه می‌شود. شیوه‌های مختلف تزریق چربی با توجه به کاربردشان در زمینه درمان و جوان‌سازی، متفاوت است.

به روش میکروفَت: سلول‌ها پس از استخراج به اندازه‌های بسیار کوچک خُرد می‌شوند. این متد پیشرفته باعث افزایش کیفیت چربی و افزایش ماندگاری آن می‌شود. به علاوه، ذرات کوچک شده، قابلیت فرم دهی به شکل ظریف و طبیعی‌تر به اندام مورد نظر دارد.

به روش نانوفَت: مشابه با روش فوق است. با این تفاوت که اندازه سلول‌ها به مقدار بسیار کوچک‌تری (در ابعاد نانو) تبدیل می‌شوند. در این روش، محتویات بنیادی سلول، جدا شده و از آنها برای جوان‌سازی و تحریک متابولیسم (عملکرد، سوخت و ساز) بدن، با تزریق به محل مورد نظر استفاده می‌شود.

نقاط تزریق چربی در بدن

⬅️ سینه

بافت سینه از جنس سلول‌های چربی است. چربی‌های اهداشده از ناحیه کمر و بازو به سینه‌ها، می‌تواند افزایش سایز و رفع افتادگی آن‌ها را به دنبال داشته باشد. همچنین با این روش، می‌توانید به شکل دلخواه و کاملا طبیعی، سینه‌هایتان را فُرم بدهید. برتری تزریق چربی، نسبت به کاشت ایمپلنت و پروتز برای رفع مشکلات سینه، از دلایل محبوبیت آن است.

⬅️ باسن

برای افزایش جذابیت و زیبایی اندام بسیار متداول است. این شیوه، نیاز به حجم زیادی چربی دارد. به همین دلیل، اغلب چربی مورد نیاز برای تزریق به باسن، از نواحی با تراکم بالا و انباشته شده مانند شکم و ران‌ها، به عنوان ناحیه اهدا کننده استفاده می‌شود.

⬅️ لابیا (واژن)

جذابیت جنسی، می‌تواند به تحکیم کانون خانواده و داشتن یک زندگی گرم و پر از عشق، بسیار کمک کند. زیبایی و جوان‌سازی لابیا، که بر اثر افزایش سن، دلایل ژنتیکی یا هر مورد دیگری ممکن است دست خوش تغییراتی شود، با این روش به این نقطه، امکان پذیر است. در حال حاضر پرطرفدارترین روش زیبایی بیکینی، در دنیا است.

⬅️ دست و پا

هنگامی که این اعضا با افزایش سن یا هر عامل دیگری، شکل و ظاهر نامطلوبی پیدا می‌کنند؛ انجام می‌شود. بر اثر فرسایش کلاژن و بافت چربی، دست‌ها به شکل استخوانی با رگ‌های بیرون زده به همراه پوست چروک در می‌آیند. یا این که فرم نواحی مختلف پاها (ران، عضله دوقلو، قسمت پایین مچ) از حالت نرمال و زیبا خارج می‌شود. در چنین شرایطی برای رفع این دلایل که باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس خانم‌ها و آقایان زیادی می‌شود، از این تکنیک کمک می‌گیریم.

نقاط تزریق چربی در صورت

زیبایی صورت، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای اعتماد به نفس و دوست داشتن خود است. هنگامی که آثار پیری یا عوامل محیطی در زیبایی شما تأثیر منفی می‌گذارد، روحیه تان را می‌بازید و دیگر از زندگی لذت نمی‌برید. تزریق به نقاط مختلف صورت می‌تواند نقص هر عضوی در چهره شما را از بین ببرد و شادی و طروات پوست صورتتان را به شما هدیه دهد. نقاطی که معمولا چربی به آن‌ها تزریق می‌شوند. عبارتند از:

⬅️صورت

پوست صاف و زیبا، از اولین فاکتورهای چهره دلنشین و جذاب است. دلایلی مثل وراثت، ژنتیک، افزایش سن، آلودگی هوا، تغذیه نادرست و … . می‌تواند تولید کلاژن و چربی پوست را کاهش دهد. این دلیل باعث از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به همراه ایجاد فرورفتگی و ناهمواری‌هایی در سطح آن می‌شود. همچنین، آثار آکنه و جوش‌های صورت ممکن است به شکل لَک یا فرورفتگی باقی بمانند؛ گاهی هم بر اثر حادثه یا عمل‌های جراحی، ممکن است اُسکار (جای زخم) روی پوست شما به وجود بیاید. خوشبختانه این روش به صورت، امکان برطرف‌کردن این ناهنجاری‌ها، به طور ایمن و با ماندگاری بالا به ما می‌دهد.

⬅️زیر چشم

پوست زیر چشم‌ها، حساس‌ترین و نازک‌ترین قسمت از پوست صورت است. به همین خاطر، دلایلی مثل در معرض قرار گرفتن تابش آفتاب، اشعه دستگاه‌های سولاریوم، افزایش سن، استرس و … . اول، روی پوست زیر چشم‌ها آثار منفی می‌گذارند. برای رفع گودی و تیرگی دور چشم، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است. چرا که با توجه به حساسیت بالای این ناحیه، انتقال فیلر طبیعی از بدن خود فرد، می‌تواند نتایج بهتری به دنبال داشته باشد. البته، سرعت عمل و دقت و مهارت پزشک در هنگام انجام به این ناحیه، بسیار مهم است.

⬅️گونه

گونه، قسمت برجسته‌ای از صورت است که در زیبایی چهره، نقش بسیار پر رنگی دارد. هنگامی که حجم این نقطه کم باشد، می‌توانیم علاوه بر افزایش حجم و پرکردن گونه، پوست این قسمت را هم بالا ببریم و ظاهر جوان‌تری به صورتمان ببخشیم.

⬅️بینی

با پیشرفت علم و تکنولوژی، داشتن بینی زیبا و متناسب با فرم دیگر اعضای صورت، تنها با عمل جراحی بینی (رینو پلاستی) انجام نمی‌شود. با تزریق چربی به تیغه بینی، امکان اصلاح ظاهر آن وجود دارد. این روش که از تکنیک‌های کم خطر است؛ می تواند باعث لیفت و از بین رفتن قوز بینی شود. به علاوه، افرادی که پس از عمل جراحی بینی دچار مشکلاتی شده‌اند، برای ترمیم بینی‌شان می‌توانند، استفاده کنند.

⬅️لب

یکی از روش‌های حجیم کردن لب‌ها به همراه برطرف‌کردن نواقص و فرم دادن به آن‌ها است. به کمک این ماده می‌توانیم تکنیک‌های مختلف تزریق فیلر به لب (مدل لب طبیعی، روسی، باربی، لیفت لب و …) را انجام دهیم. به علاوه، چربی بدن خود فرد، از سایر روش‌های افزایش حجم لب‌ها مانند پروتز، کم خطر و ایمن‌تر است.

⬅️کانتورینگ و زاویه‌سازی فک

می‌تواند فرم بسیار شیک و جذابی به صورت شما بدهد. عقب بودن چانه، فک‌های نامتقارن، افتادگی پوست، داشتن غبغب و صورت گرد می‌تواند با تزریق، اصلاح شود.

نقاط تزریق چربی در صورت

بهترین پزشکان تزریق چربی در تهران

نکته بسیار مهمی که وجود دارد؛ این است که حتما باید توسط بهترین دکتر تزریق چربی در تهران انجام شود. ما به زیباجویانی که قصد انجام این کار را دارند توصیه می‌کنیم که حتما به متخصصین پوست و مو یا پزشکان جراحی مراجعه کنند؛ زیرا در نظر نگرفتن این موارد عواقب بسیار خطرناکی به دنبال خواهد داشت که می‌تواند منجر به عفونت‌های شدید و حتی از دست دادن قسمتی از عضو تزریق شده بشود.

بهترین کلینیک زیبایی در تهران

انجام روش‌های زیبایی در بهترین کلینیک‌های تزریق چربی که از جدید‌ترین متُدهای روز استفاده می‌کنند، روشی مطمئن برای رسیدن به چهره و بدن ایده آل است. در واقع، با مراجعه به کلینیک‌هایی که از امکانات و تجهیزات پیشرفته برخوردارند و همچنین، از تجربه بهترین پزشکان برای ارائه خدمات تزریق چربی بهره می‌برند، می‌تواند تضمین‌کننده سلامت و زیبایی شما باشد. مجموعه پزشکی ما با بهترین کلینیک زیبایی در تهران، انتخاب مناسب‌ترین مراکز با هزینه‌های منصفانه را برای شما آسان‌کرده است.

تفاوت چربی و ژل چیست؟

فیلر، به مواد پرکننده گفته می‌شود که برای برطرف‌کردن نقص‌های صورت و بدن استفاده می‌شود. چربی، بافت سلولی زنده‌ای است که با انتقال از یک نقطه بدن به نقطه دیگر (استخراج، تصفیه و تزریق مجدد) استفاده می‌شود. در نتیجه، نوعی فیلر طبیعی به حساب می‌آید. تفاوت ژل و چربی به گونه‌ای است که چربی از بافت سلولی بدن به دست می‌آید؛ اما ژل ماده‌ای شفاف و غلیظ است که اغلب به صورت مصنوعی، تهیه و تولید می‌شود. ژل‌های مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی معمولاً برپایه آب و از جنس هیالورونیک اسید می‌باشند. برای آشنایی با کاربردهای ژل و انواع آن، می‌توانید به مقاله تزیق ژل چیست مراجعه کنید.

مزایا

✅ در تمام نقاط صورت و بدن امکان پذیر است.

✅ محدودیت در میزان تزریق بسیار پایین است.

✅ روش کم تهاجمی و کم خطر برای جوان‌سازی است.

✅ ماندگاری و دوام نسبتاً بالایی دارد. (تقریباً یک سال)

✅ فرم و شکل اندام تزریق‌شده پس از تزریق چربی، بسیار طبیعی است.

✅ استخراج چربی‌های اضافه صورت، به همراه کانتورینگ و زاویه‌سازی.

✅ امکان حساسیت و بروز عفونت در این روش نسبت به سایر فیلرها بسیار کمتر است.

✅ به دلیل ماندگاری بالا و تعداد پایین جلسات تمدید، این روش نسبتاً از تزریق فیلرهای دیگر به صرفه‌تر است.

✅ پیوند اتولوگ (پیوند از بدن خود فرد) می‌تواند علاوه بر رفع نقص‌ها، باعث تحریک و افزایش کارکرد سلول‌های ناحیه مورد تزریق و در نتیجه، ترمیم بافت آن نقاط شود.

معایب

❌ ورم و کبودی در محل تزریق.

❌ امکان درد، خونریزی و تورم و التهاب در ناحیه اهداکننده.

❌ یک روش نیمه تهاجمی (نیمه جراحی) است.

❌ به دلیل استخراج از بدن، امکان عفونت یا به جا ماندن اسکار در محل اهدا وجود دارد.

❌ جلسه تزریق با توجه به روند استخراج و تصفیه چربی، کمی طولانی است. (البته پزشک می‌تواند پس از استخراج، چربی بدن شما را برای جلسات بعدی فریز و نگهداری کند)

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی

🩹 روز قبل از جلسه تزریق، استحمام کنید.

🩹 بدنتان را هیدراته نگه دارید و از مایعات، زیاد استفاده کنید.

🩹 حداقل دو روز قبل، از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

🩹 بهتر است از نظر سلامت عمومی بدن معاینه شوید.

🩹 مصرف هرگونه داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ممنوع است.

🩹 در جلسه مشاوره، تمام سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید، با پزشکتان در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

🩹 استفاده از کمپرس سرد برای کاهش التهاب و ورم توصیه می‌شود.

🩹 از مصرف الکل و دخانیات حداقل تا یک هفته بعد، بپرهیزید.

🩹 تقریبا یک ماه بعد، از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی اجتناب کنید.

🩹 هنگام خواب، محل تزریق شده را بالاتر از سایر نقاط بدن قرار دهید.

🩹 به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید و مراقب هرگونه آسیب دیدگی به این ناحیه باشید.

🩹 استحمام و رسیدن آب به ناحیه اهداکننده، حداقل تا چهار روز بعد جایز نیست.

🩹 انجام توصیه‌های پزشک و مصرف داروهایی تجویز شده برای کاهش خطرات، ضروری است.

عوارض

⚠️ آسیب به لایه‌های زیرین ناحیه اهداکننده، بی حس‌شدن و تخریب عصب‌ها و تغییر رنگ پوست را به دنبال داشته باشد.

⚠️ آلرژی و واکنش بدن به ماده بی حس‌کننده که قبل از استخراج و تزریق چربی استفاده می‌شود.

⚠️ ترومبوز یا جمع‌شدن خون در ناحیه ترانسفر (جای‌گذاری).

⚠️ امکان ایجاد عفونت در محل تزریق و ناحیه اهدا کننده.

⚠️ عدم تقارن در نواحی تزریق شده.

⚠️ امکان لخته‌شدن خون.

کلام آخر

این روش به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد، عوارض و حساسیت کمی دارد. همچنین با توجه به زنده بودن بافت چربی، امکان بازسازی و بهبود عملکرد ناحیه وجود داشته و ماندگاری نسبتاً بالا است. تقریبا در تمام نقاط بدن قابل اجرا است. برای برطرف‌کردن نقص‌های صورت و افتادگی اندام‌هایتان از این روش گزینه بسیار مناسبی است. امروزه روش‌های استخراج و تزریق، با پیشرفت علم و تکنولوژی، ارتقا یافته‌اند و از عوارض احتمالی آن‌ها کاسته شده است. توجه داشته باشید که، تزریق چربی حتما باید توسط پزشک زیبایی یا متخصص پوست و مو در مراکز و کلینیک‌های معتبر انجام شود. الو پزشک و دکتر گویا، به صورت 24 ساعته با مشاوره رایگان آماده پاسخ گویی و راهنمایی شما می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا