مو

کاشت سبیل چیست؟

ریش و سبیل در مردان به عنوان نمادی از مردانگی شناخته می‌شود. البته اهمیت این موضوع نسبت به گذشته کمتر شده است، اما با این وجود هنوز هم داشتن آن برای مردان مزیت محسوب می‌شود. در برخی از نقاط ایران و جهان ، سبیل نشان دهنده جایگاه اجتماعی افراد یا ابزاری برای نشان دادن عقاید آنهاست. دلیل علاقه به موی صورت در مردان هر چه که باشد، قابل احترام است. با این وجود در مورد بسیاری افراد به دلایل مختلف از جمله: سوختگی، مشکلات ژنتیکی یا … سبیل به خوبی رشد نمی‌کند. تکنیک کاشت سبیل یکی از روش‌های متداول برای جبران موی از دست رفته در این نواحی است. در این عنوان قصد داریم تا بیشتر در مورد این تکنیک و روش انجام آن صحبت کنیم.

مفهوم کاشت سبیل

اولین چیزی که با شنیدن کلمه پیوند سبیل به ذهن شما خطور می‌کند این است که “آیا این کار واقعا امکان پذیر است؟” به لطف روش‌های پزشکی پیشرفته، ترمیم موهای صورت با جراحی اکنون یک واقعیت است. کاشت سبیل، کاشت ریشه مو در نواحی لب بالایی و در مناطقی است که سبیل در حالت طبیعی رشد نمی‌کند. این روش تا حدودی مانند کاشت موی سر است که شامل کشیدن فولیکول‌های مو از پشت یا کناره‌های سر به نام ناحیه اهداکننده و کاشت مو بر اساس نیاز فرد در ناحیه ریش، سبیل و چانه صورت است. ریشه‌های مو را که به جای سبیل کاشته می شود، از طریق نواحی پشت سر و پشت گوش یا نواحی دیگر مثل سینه، برمی‌دارند و در مناطقی که فاقد سبیل هستند، می‌کارند. ریشه موی کاشته شده خواص از پیش موجود خود را در ناحیه پشت لب و سبیل حفظ کرده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

خوشبختانه، پیشرفت‌های اخیر در حوزه زیبایی باعث شده است که کاشت سبیل، ریش و ابرو بسیار سریع‌تر و ساده‌تر و راحت‌تر از چیزی که فکر کنید در دسترس همه باشد. این کار به شما امکان میدهد که در این نواحی موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. علاوه بر این مقاله، مطالب مفید دیگری نیز با عنوان «کاشت ریش چیست» برای شما عزیزان گردآوری شده است.

چرا کاشت سبیل

علت اصلی پیوند مو در ناحیه پشت لب، کاشت مو در بیمارانی با موی کم و فضای خالی در صورت است. اما چرا کاشت سبیل تا این حد مهم است؟ موی صورت یکی از عوامل اعتماد به نفس در مردان به شما می‌رود و می‌تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت آنان ایفا کنند. به عمین دلیل کسانی که از بدو تولد فاقد موی کامل یا تراکم کم با فاصله در موی صورت و به ویژه ناحیه بالای لب هستند، اقدام به پیوند مو در این نواحی می‌کنند. علاوه بر این افراد ترنس که در با عدم رشد مو در صورت مواجه هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

عوامل ریزش سبیل

عوامل ریزش سبیل

همانطور که گفتیم، ریزش موی صورت به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. در برخی از موارد نیز فرد به طور ژنتیکی هیچگونه رشد مویی را ناحیه پشت لب ندارد. به طور کلی عوامل زیر می‌تواند در ریزش موی صورت افراد تاثیر داشته باشد:

🔹 اسکارهای ناشی از ضربه، سوختگی یا جراحی

🔹 آلوپسی کششی

🔹 طاسی مادرزادی/کمبود مو

🔹 آلوپسی آره آتا طولانی مدت

🔹 اسکارهای پس از فولیکولیت

به طور کلی علاوه بر مواردی که عنوان شد، دلایل دیگری نیز می‌تواند منجر به ریزش موی صورت در مردان شود. گاهی اوقات ممکن است در مورد یک مرد رشد ریش کم یا تکه‌ای باشد. این اتفاق باعث می‌شود که آنها در مدل‌دهی موهای صورت خود محدودیت داشته باشند. با موی صورت، می توانید مدل ریش یا سبیلی که همیشه آرزوی آن را داشتید، انتخاب کنید.

انواع روش‌های پیوند سبیل

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، روش FUE و FUT دو روش اساسی برای پیوند مو در ناحیه سر و صورت هستند. در مورد کاشت سبیل باید عنوان کنیم که در این نوع فقط باید از روش FUE استفاده شود، زیرا نتایج در روش FUT رضایت بخش نیست. البته در برخی شرایط خاص پزشک ممکن است FUT را توصیه کند.  تفاوت این دو روش در این است که روش FUE شامل استخراج انفرادی فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده است که در جای دیگری روی پوست سر یا صورت پیوند می‌شوند، در حالی که روش FUT شامل برداشتن یک نوار بلند از پوست سر یا سینه، جدا کردن فولیکول‌ها و سپس پیوند آن‌ها است.

به طور کلی، وقتی 1000 ریشه مو به فردی بدون سبیل پیوند می‌شود، ظاهر بدون مو در آن ناحیه از بین می‌رود. با این حال، اگر فرد درخواست کند که تعداد بیشتری از مو در این نواحی کاشته شود، می‌تواند تراکم آن را بالا برد. پس از مدتی موهای کاشته شده در ناحیه پشت لب آنچنان طبیعی به نظر می‌رسد که حتی آرایشگر نیز نمی‌تواند بودن آن را تشخیص دهد. بنابراین اگر به دنبال درمان ریزش سبیل هستید، روش کاشت سبیل (تکنیک FUE) ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. البته در نهایت پزشک تشخیص می‌دهد که چه روشی برای شما مناسب‌تر است.

مزایای کاشت سبیل

با انجام این روش میتوانید چهره‌ای که همیشه آرزوی آن را داشتید، به دست آورید. در مورد مزیت‌های انجام آن باید عنوان کنیم که زمان بهبودی آن معمولا کوتاه است و تنها پس از چند روز می‌توانید به وضعیت قبل برگردید. یک روش دائمی برای رشد موهای صورت است بنابراین از هدر رفت زمان و هزینه با استفاده از روش‌های دارویی غیرمطمئن جلوگیری می‌شود. بزرگترین مزیت آن خلاص شدن از شر سبیل‌های تکه‌ای یا نامنظم است. در عرض چند ماه و با مراقبت مناسب، سبیل طبیعی شاداب و پرپشتی خواهید داشت.

مزایای کاشت سبیل

عوارض کاشت سبیل

به طور کلی چنانچه این جراحی در مراکز معتبر و توسط پزشک خبره انجام پذیرد، عوارض نگران کننده‌ای در بر نخواهد داشت. با این وجود احتمال بروز عفونت در برخی افراد وجود دارد. عفونت‌ها معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در مکان آلوده مورد جراحی قرار بگیرد و یا این که بعد از انجام جراحی مراقبت‌های لازم را انجام ندهد. در این هنگام مراجعه به پزشک و مشورت با او ضروری است. از هر روش که استفاده کنید، ممکن است زخم‌هایی را در ناحیه اهدا کننده و پیوند شده، مشاهده کنید. البته این مشکل تنها پس از چند روز برطرف خواهد شد و جای زخم در آن قابل مشاهده نیست. بروز بی‌حسی در ناحیه مورد نظر در مورد برخی از افراد از دیگر عوارضی است که پس از کاشت سبیل ممکن است تجربه کنید.

همانطور که گفتیم انتخاب پزشک مطمئن برای انجام این عمل بسیار مهم است. در برخی موارد به دلیل عدم مهارت و تجربه متخصص در این حوزه ممکن است نیاز به جراحی اصلاحی دوباره داشته باشید. در این موارد پیشنهاد می‌شود که به یک فرد باتجربه برای اصلاح کاشت مراجعه کنید. تورم در ناحیه کاشته شده و اهدا کننده، اسکارهای سفید در ناحیه اهداکننده و حساسیت در اطراف ناحیه کاشته شده از دیگر عوارضی است که شاید پس از جراحی تجربه کنید.

بهترین دکتر کاشت سبیل در تهران

برای دریافت بهترین خدمات کاشت مو، باید از خدمات پزشکان معتبر بهره گرفت. دریافت خدمات پزشکی کارآمد در پیوند مو بسیار مهم است چرا که می‌تواند تضمینی برای کاشت بهتر و یکنواخت‌تر موی صورت باشد. در این راستا الو پزشک برای کمک به شما عزیزان، لیستی از بهترین پزشکان ارائه دهنده خدمات کاشت سبیل در تهران تهیه کرده و در اختیار شما قرار  می‌دهد. با مراجعه به این لیست می‌توانید بهترین دکتر کاشت ریش و سبیل در تهران را انتخاب کنید. همچنین برای ایجاد ارتباط ساده‌تر با این افراد شماره تلفن و آدرس مطب نیز در این لیست درج شده است تا بتوانید به راحتی برای دریافت نوبت اقدام کنید. اگر قصد کاشت ریش را دارید، با کلیک بر روی بهترین دکتر کاشت ریش در تهران، می‌توانید به لیست پزشکان معروف دسترسی داشته باشید.

بهترین کلینیک کاشت سبیل در تهران

انتخاب یک کلینیک خوب و قوی در زمینه پیوند مو از این جهت مهم است که امکانات بهتر و پیشرفته‌تر می‌تواند به انجام راحت و اصولی آن کمک کند. کلینیک‌های کاشت مجهز و قوی در شهر تهران به وفور یافت می‌شوند. با این وجود شما می‌توانید با مراجعه به لیست برترین کلینیک‌های زیبایی در شهر تهران، بهترین گزینه را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. مراجعه به مکان‌های غیرتخصصی و آلوده می‌تواند منجر به بروز عوارضی از جمله عفونت در بدن شود.

بهترین پزشکان و کلینیک‌های کاشت سبیل در ایران

برای آشنایی و اطلاع از عملکرد برترین پزشکان و کلینیک‌های کاشت و پیوند مو در نواحی مختلف، می‌توانید به لیست پیشنهادی ما مراجعه کنید. اگر ساکن شهری به غیر از تهران هستید، با مراجعه به این لیست می‌توانید عملکرد افراد منتخب در زمینه زیبایی در سراسر کشور را بررسی کنید و بر اساس آن نوع خدمت مورد نظر را انتخاب کنید.

مراقبت‌های قبل از کاشت سبیل

برای دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر، لازم است تا اقداماتی را انجام دهیم. برخی از این موارد در زیر آورده شده است:

✔️برای داشتن بهترین نتیجه باید 2 هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

✔️برخی از داروها ممکن است قبل از جراحی قطع شوند. به عنوان مثال داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین نباید مصرف شوند. با این وجود بهتر است پزشک را از هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید، مطلع کنید تا بتواند بهترین تصمیم را در مورد شرایط شما بگیرد.

✔️شب قبل از جراحی غذای تند نخورید.

✔️هر گونه حساسیت را به پزشک خود اطلاع دهید.

علاوه بر این موارد، ممکن است پزشک نکات دیگر را به شما گوشزد کند که باید به آنها توجه کنید. یکی از مهمترین مسائلی که قبل از انجام جراحی پیوند سبیل مطرح می‌شود، نوع و فرم سبیلی است که می‌خواهید برای صورت خود در نظر بگیرید.

مراقبت‌های قبل از کاشت سبیل

مراقبت‌های بعد از کاشت سبیل

مراقبت‌های بعد از کاشت موارد بسیار مهمی هستند که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است با مشکلاتی نظیر عفونت رو به رو شوید. پس از انجام جراحی دکتر برخی از نکات را به شما یادآوری می‌کند. برخی از نکاتی که پس از جراحی کاشت سبیل باید رعایت کنید در زیر آورده شده است:

🩹از شنا کردن پرهیز کنید.

🩹در معرض نور مستقیم خورشید به ویژه در هنگام ظهر و بعد از ظهر قرار نگیرید.

🩹از سیگار کشیدن خودداری کنید.

🩹فعالیت بدنی شدید، به خصوص هر چیزی که باعث تعریق شود را برای چند روز کنار بگذارید.

🩹لمس، مالش، یا خاراندن نواحی برداشت شده یا کاشت می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

هزینه

علی‌رغم این که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کاشت سبیل بسیار هزینه‌بر است، باید عنوان کنیم که هزینه کاشت سبیل در مقایسه با روش‌های موقت که در طول زمان بسیار هزینه بر و البته زمانبر هستند، هزینه‌ای منطقی است. شما با یکبار کاشت می‌توانید تا آخر عمر ریش و سبیل طبیعی و خوش فرم داشته باشید. به طور کلی هزینه انجام جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص و مهارت پزشک، نوع کلینیک انتخابی، تعداد موهای پیوندشده، روش پیوند و… می‌توانند در قیمت کاشت سبیل اثرگذار باشند. بنابراین بهتر است قبل از انجام کار با پزشک خود در مورد هزینه‌ها صحبت کنید.

سوالات متداول

مدت زمان بهبودی پس از کاشت سبیل چقدر است؟

زمان بهبودی پیوند سبیل معمولاً نسبتاً سریع است و علائم قابل مشاهده این عمل در عرض یک هفته از بین می‌رود. به طور معمول می‌توانید پس از حدود 10 روز مجدداً اصلاح کنید. البته این به نظر پزشک شما بستگی دارد.

برای کاشت سبیل، روش FUT بهتر است یا FUE؟

روش‌های FUE شامل زمان بهبودی کوتاه‌تری است. همچنین ناراحتی کمتری نسبت به روش های FUT در آن گزارش شده است. علاوه بر این به طور خاص برای سبیل FUE روش بهتری است.

حداقل سن برای کاشت سبیل چقدر است؟

به طور کلی حداقل سن قانونی را برای انجام جراحی مو 18 سال در نظر گرفته می‌شود. با این حال، برای کاشت موی صورت، حداقل سن می تواند به 20 سال برسد چرا که روند تکامل آن تا 20 سالگی طول می‌کشد.

تعداد چند تار مو برای کاشت در ناحیه سبیل کافی است؟

به طور کلی کاشت 1000 تار مو در ناحیه پشت لب کافی به نظر میرسد. با این وجود عواملی مانند فرم سبیل، درخواست شخص و تراکم مورد نظر بر تعداد تار مو اثرگذار هستند.

عنوان پیوندهای مو پس از چند روز به حالت ایمن می‌رسند؟

5 تا 10 روز طول می‌کشد تا پیوندهای شما پس از کاشت مو ایمن شوند. این بسیار مهم است که از پیوند خود در این زمان مراقبت کنید. خاراندن، دست زدن و بازی یا موها میتواند دوام آنها را کاهش داده و باعث ریزش شود.

از چه سنی رشد موهای جدید در صورت متوقف می‌شود؟

این موضوع به عوامل زیادی مانند قومیت، ژنتیک، هورمون‌ها و موارد دیگر بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر مردان رشد قابل توجه موهای صورت را پس از سن 30 سالگی یا کمتر مشاهده نمی کنند.

آیا قبل از کاشت سبیل باید اصلاح کنم؟

با وجود این که می‌توان بدون تراشیدن نواحی اهدا کننده و نواحی پیوند، از روش کاشت FUE استفاده کرد، اما تراشیدن هر دو ناحیه اهداکننده و گیرنده قبل شروع، بهتر است.

آیا بدن می تواند پیوند مو را رد کند؟

بر خلاف پیوند اعضا، شما اهداکننده خود برای پیوند مو هستید. اهدا کننده و گیرنده ای وجود ندارد. اگر مو، فولیکول و بافت را از شخص دیگری (غیر از دوقلوهای همسان) دریافت کرده باشید، بدن شما بدون داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی ممکن است آنها را رد کند.

چقدر طول میکشد تا سبیل به طور طبیعی رشد کند؟

بعد از یک هفته، ناحیه پیوند شده بسیار طبیعی به نظر می رسد. بازیابی ناحیه اهداکننده نیز سریع است. در 15 روز ظاهری را که قبل از عمل داشتید به دست خواهید آورد. پس از شش ماه، اغلب بیماران نتیجه نهایی را می بینند و در 12 تا 18 ماه می توان موهای پرپشت و طبیعی صورت را مشاهده کرد.

کلام آخر

انجام یک تشخیص خوب قبل از عمل، گرفتن سابقه پزشکی کافی، ارزیابی همه متغیرهای ناحیه اهداکننده و گیرنده و همچنین تأیید انتظارات واقع بینانه بیمار بسیار مهم است. یکی از مزایای زیبایی شناختی سبیل و ریش این است که می‌تواند ویژگی‌های مردانه صورت مانند چانه، زاویه و حاشیه تحتانی فک را برجسته کند و در عین حال عیب‌های یک سوم پایینی صورت را پوشانده یا ضعیف کند. انجام کاشت مو در ناحیه صورت نیاز به یک پزشک مجرب دارد تا نتایج طبیعی و رضایت بخش حاصل شود.

نظرات در مورد کاشت سبیل

از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودیم بسیار سپاس‌گذاریم. حال اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده، می‌توانید آنرا در همین قسمت مطرح کنید تا کارشناسان ما کمتر از 24 ساعت به آنها پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه انجام این جراحی را داشته‌اید با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. الو پزشک در کنار دکتر گویا بصورت 24 ساعته با مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا