درمان

آیا ماساژ باعث لاغری میشود؟

حفظ وزن در یک محدوده طبیعی برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است. چاقی علاوه بر این که اعتماد به نفس شما را در مورد ظاهرتان کاهش می‌‌دهد، می‌تواند منجر به بیماری‌‌های مختلف از جمله: دیابت، بیماری­های کلیوی، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، بیماری‌‌‌های قلبی، سکته مغزی و… شود. شاید به همین دلایل است که همه ما در طول زندگی به دنبال روش‌‌های مختلف برای کاهش وزن هستیم.

یکی از روش‌‌هایی که معمولا در مورد آن صحبت می‌شود، ماساژ لاغری است. اما آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود و این موضوع از نظر علمی‌‌ثابت شده است؟ در این مقاله در مورد این روش و راهکار‌‌های آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

آیا ماساژ باعث لاغری میشود؟

شاید کم کردن وزن با ماساژ لاغری تنها شبیه یک فرضیه به نظر برسد اما در واقع برخی از مطالعات اخیر و کارشناسان این مسئله را اثبات می‌کنند. آن‌ها در پاسخ به این ادعا که آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود، تحقیقاتی را انجام داد‌ه‌اند و متوجه شدند که از نظر علمی‌‌ می‌توان با این روش، وزن را کم کرد. ماساژ لاغری یک روش فوق العاده برای انرژی بخشیدن به بدن، استرس و آرامش است. 

این کار اگر به خوبی انجام شود، می‌‌تواند اثر محرکی بر اندام‌های گوارشی شما داشته باشد و در نتیجه می‌‌تواند یبوست و حالت تهوع را کاهش دهد و به بدن شما اجازه دهد از مواد غذایی که دریافت می‌‌کند بیشترین استفاده را ببرد. متابولیسم، گردش خون شما را افزایش می‌‌دهد و به شل شدن عضلات درد پس از تمرین کمک می‌‌کند. این یک نسخه قوی‌تر از بدن شما ایجاد می‌‌کند که می‌تواند منجر به کم کردن وزن شود.

انواع مختلفی از ماساز لاغری وجود دارد که می‌توان در میان آن‌ها به ماساژ لاغری ران پا، ماساژ شکم برای لاغری و ماساژ لاغری بازو اشاره کرد.

ماساژ چربی سوزی چگونه کار می‌‌کند؟

به منظور اثبات اثرات ماساژ برای لاغری، یک مطالعه اثر سه نوع ماساژ لاغری مختلف از جمله: روش مکانیکی، تخلیه لنفاوی دستی و دستکاری بافت همبند را بر روی قسمت‌‌‌های مختلف بدن مقایسه کرد. نتایج این بود که کاهش چربی در تمام موارد اتفاق افتاد که با ضخامت چربی شکم، دور ران و ضخامت چربی ران مشخص شد.

به طور کلی نرمش اندام‌ها روش خوبی برای آرامش، تمدد اعصاب و تجدید قوا است، اما ممکن است ماساژ به تنهایی برای دستیابی به نتایج کاهش وزن کافی نباشد. اما با سالم نگه داشتن سیستم گوارشی، گردش خون و متابولیسم خود، یک پس زمینه عالی برای کاهش وزن ایجاد می‌‌کند و به این ترتیب می‌تواند در درستی فرضیه‌ای که آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود را تایید نماید.

ماساژ لاغری

بهترین ماساژ کاهش وزن

همانطور که می‌دانید، ماساژ لاغری در انواع مختلفی وجود دارد و بسته به شرایط افراد از آن‌ها استفاده می‌شود. اما سوال اینجاست که بهترین روش برای کم کردن وزن کدام است؟

به طور کلی روش ماساژ سوئدی با حداقل فشار متوسط بهترین روش است، مخصوصاً اگر اولین بار از آن استفاده می‌کنید. این روش برای گردش خون، شل شدن ماهیچه‌‌ها، لمس انواع نواحی مشکل‌دار و بهبود احساس کلی سلامتی شما عالی است. البته بسیار مهم است که این روش را با کمک گرفتن از بهترین ماساژور‌ها انجام دهید تا اثرات آن به حداکثر برسد.

مزیت‌‌های ماساژ لاغری

در قسمت‌‌های قبل در مورد این که آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود، صحبت کردیم. در این قسمت برخی از مزیت‌‌هایی که با دریافت روش‌‌های ماساژ کاهش وزن به آن دست پیدا می‌کنید را بررسی خواهیم کرد. این مزیت‌ها برگرفته از سایت verywellfit هستند.

✅ کاهش درد کمر

✅ کاهش اضطراب

✅ بهبود وضعیت روحی و روانی

✅ کاهش استرس

✅ خواب بهتر

✅ شل شدن عضلات

✅ بهبود گردش خون

✅ آمادگی اندام‌ها

✅ کاهش چربی­های شکم

✅ بهبود آسیب ‌‌های بافت نرم

✅ تحریک سیستم لنفاوی

✅ تقویت خلق و خو

مزایای ماساژ لاغری

طرز ماساژ شکم در طب چینی برای لاغری

شکم یکی از اعضایی است که بیشتر از بقیه اندام‌ها در معرض چاقی قرار دارد؛ در مورد این ناحیه هم آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود؟ یادگیری طرز ماساژ شکم برای لاغری می‌تواند به شما در کم کردن وزنتان کمک کند.

در قسمت‌‌های قبل عنوان کردیم که با تقویت توانایی بدن برای هضم موثر و کارآمد غذا‌‌هایی که برای سوخت می‌‌خورید، پاکسازی داخلی بهینه را آغاز می‌‌کنید، که به شما کمک می‌‌کند به وزن ایده آل و سلامت مطلوب خود برسید. تکنیک ماساژ شکم در طب سنتی چینی یک نوع تمرین متفاوت است. این تکنیک می‌‌تواند به سرعت بخشیدن به سیستم گوارش شما کمک کند و به شما امکان می‌‌دهد رسوباتی را که در روده‌‌ها تجمع می‌‌یابد را از بین ببرید.

این کار منجر به ذوب بافت چربی، بهبود گوارش، رفع یبوست و… می‌شود. برای اثر بخشی بیشتر، این روش را دو بار در روز انجام دهید؛ یک بار قبل از صبحانه و یک بار درست قبل از خواب.

روی یک سطح سفت به پشت دراز بکشید.

🔸 دستان خود را با مالش آن‌ها به یکدیگر گرم کنید تا زمانی که احساس گرما درون آن‌ها به وجود آید. (حدود 15 ثانیه)

🔸 یک دست را صاف روی ناف خود قرار دهید.

🔸 مالش را به صورت دایره‌‌‌های کوچک به دور ناف خود شروع کنید و به تدریج دایره‌ها را با فشار محکم باز کنید.

🔸 روی گرمایی تمرکز کنید که در حین مالش در ناحیه شکم شما جمع می‌‌شود.

🔸 این کار را به مدت دو دقیقه با حدود 40 تا 50 دایره ادامه دهید.

🔸 در حین انجام تمرین حتما شکم خود را گرم نگه دارید این کار می‌تواند به بهبود هضم شما کمک کند.

عوارض ماساژ لاغری شکم

اگرچه در مورد فواید ماساژ برای کاهش وزن به طور گسترده صحبت کردیم، اما این روش هم اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. قبل از شروع، لطفاً توجه داشته باشید که افراد زیر باید احتیاط کنند یا از استفاده از این تکنیک اجتناب کنند.

❌ هنگامی‌‌که غذای سنگین مصرف کرده باشید.

❌ بانوان باردار

❌ افرادی که از التهاب اندام‌های زنانه از جمله رحم، تخمدان ‌ها، لوله‌های فالوپ یا مثانه رنج می‌‌برند.

❌ افرادی که سنگ مثانه، کلیه یا کیسه صفرا دارند.

❌ افراد با فشار خون بالا

❌ سابقه زخم معده یا روده

عوارض ماساژ لاغری شکم

سخن آخر

در این عنوان به این سوال که آیا ماساژ باعث لاغری می‌شود، به طور کامل پاسخ دادیم. اما باید توجه داشته باشید که این روش به تنهایی نمی‌تواند منجر به کم کردن مقدار زیادی از وزن شما شود و در کنار آن بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی روزانه نیز استفاده کرد.

نکته بسیار مهم این است که تکنیک‌‌های ماساژ لاغری باید زیر نظر متخصص و ماساژ درمانگر حرفه‌­ای انجام شود تا اثربخشی آن بیشتر شود. شما می‌توانید لیست بهترین ماساژور‌ در تهران را در الو پزشک دنبال کنید و از ما مشاوره 24 ساعته رایگان دریافت کنید.

نظرات لاغری با ماساژ

از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودیم بسیار سپاس‌گذاریم. حال اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده، می‌توانید آنرا در همین قسمت مطرح کنید تا کارشناسان ما کمتر از 24 ساعت به آنها پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه انجام این جراحی را داشته‌اید با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. مجموعه الو پزشک و دکتر گویا بصورت 24 ساعته با مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا